Časté dotazy

Covid info

Jaké jsou aktuální cestovní podmínky?
Aktuální cestovní podmínky naleznete uvedené na stránkách Ministerstva zahraničních věcí https://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/index.html nebo také na stránkách pořádající cestovní kanceláře. Pro Exim Tours a FISCHER - https://covidinfo.dertouristik.cz/


Nákup dovolené

Jak mám uhradit zájezd?
Na bankovní účet pořádající cestovní kanceláře. Číslo účtu, na které se má částka uvedená na smlouvě o zájezdu poukázat najdete na smlouvě o zájezdu, popřípadě na internetových stránkách pořádající cestovní kanceláře. Vždy uvádějte jako variabilní symbol vaše rezervační číslo.


Jak zjistím, že jste obdrželi moji platbu?
Po přijetí platby Vás budeme informovat, popřípadě si můžete stav platby kdykoliv ověřit na webu pořádající CK v klientské sekci v přehledu plateb, zadáním rezervačního čísla a emailu.


Do kdy musím uhradit zálohu a doplatek zájezdu?
První zálohu je nutné uhradit při sepsání smlouvy, doplatek 30 dní před odletem.


Před dovolenou

Jaké doklady potřebuji na dovolenou?
Aktuální informace o požadovaných cestovních dokladech a dalších vstupních podmínkách naleznete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR. Pasové a vízové požadavky si můžete ověřit na zastupitelském úřadě příslušné destinace.
Pokud cestujete do zemí Evropské unie, schengenského prostoru nebo do zemí, které mají s Českou republikou podepsanou bilaterální dohodu (Albánie, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Gruzie, Kosovo, Makedonie, Moldávie, Srbsko) Vám postačí na dovolenou občanský průkaz.
Do ostatních zemí musíte mít cestovní pas. Pozor, některé země požadují, aby byl cestovní pas v době vstupu (nebo návratu) platný ještě alespoň 6 měsíců (např. Egypt, SAE, Thajsko).


Kdy a jak obdržím pokyny k odletu?
Pokyny k odletu obdržíte asi 7 dnů před zahájením zájezdu. Dozvíte se v nich veškeré podrobnosti ohledně vašeho odletu jako např. čas příjezdu na letiště a čas odletu, povolenou maximální váhu zavazadel.
Spolu s pokyny k odletu obdržíte i veškeré potřebné dokumenty – potvrzení letu, potvrzení ubytování, potvrzení víza (v případě zakoupení přes pořádající CK) a potvrzení pojištění (pokud jste uzavřeli cestovní pojištění prostřednictvím pořádající CK).


Na letišti

Jak dlouho před odletem mám přijet na letiště?
Na odletový terminál se dostavte min. 2 hodiny před plánovaným odletem, u některých letů doporučujeme 3 hodiny. Čas ve kterém se máte dostavit na letiště je uvedený v pokynech k odletu. Číslo přepážky, která odbavuje váš let, zjistíte na odletové tabuli. Pro identifikaci letu je závazným údajem číslo letu, které naleznete ve vašich pokynech k odletu.
Doporučujeme se k odbavení dostavit co nejdříve. Letecká společnost se vždy snaží přiřadit rodinám/skupinám sedadla vedle sebe, nicméně v případě pozdního příchodu hrozí, že místa u sebe již budou přiřazena jiným cestujícím, kteří na letiště dorazili dříve.


Jak probíhá odbavení?
Při odbavení předložíte platný cestovní doklad a odevzdáte zavazadlo k odbavení (kabinové zavazadlo si můžete vzít na palubu letadla). Následně obdržíte palubní vstupenku a potvrzení o převzetí zavazadla.
Po odbavení se přesunete k pasové kontrole, kde předložíte cestovní doklad a palubní lístek.
V tranzitním prostoru můžete využít čas do odletu letadla nákupy či občerstvením. K nástupu do letadla se dostavte v čase, který je uveden na vašem palubním lístku a na informačních tabulích.


Je omezen počet zavazadel a jejich hmotnost?
Letecké společnosti stanovují váhové a rozměrové limity pro odbavená i kabinová zavazadla, které najdete ve vašich pokynech k odletu. U většiny leteckých společností je povolena u odbavených zavazadel váha 23 kg na osobu (neplatí pro děti do 2 let), plus jedno kabinové zavazadlo o hmotnosti max. 8 kg s maximálními rozměry 55 x 45 x 25 cm.


V letadle

Co si mohu vzít s sebou do letadla?
Do příručního zavazadla nepatří ostré předměty, jako jsou nůžky, pilník, otvírák, nože apod. Na palubu letadla si sebou můžete vzít pouze tekutiny a gely v baleních do 100 ml. Všechna balení musí být umístěna v jednom průhledném uzavíratelném igelitovém sáčku o maximálním obsahu 1 litr na osobu. Léky a dietologické přípravky vč. dětské výživy mohou být po dobu letu přepravovány v příručním kabinovém zavazadle.
Do odbavených zavazadel neukládejte křehké ani cenné věci (peníze, šeky, kreditní karty, kamery, osobní doklady, fotoaparáty a jiné elektronické přístroje, šperky, atd.) – takové předměty patří do příručního zavazadla.


Je v letadle zajištěno jídlo a pití?
V závislosti na délce letu dostanete jídlo a nealkoholický nápoj, kávu či čaj, popřípadě máte možnost využít služeb SKY BARU, kde si můžete zakoupit další občerstvení a nápoje.


Mohu si vybrat místo, kde budu v letadle sedět?
Ano, již při objednávce zájezdu si u nás můžete za poplatek zarezervovat tzv. prioritní místo v letadle.


Ubytování

Jaký je čas pro check-in neboli ubytování se v hotelu?
Na ubytování, stravování a další hotelové služby máte dle mezinárodních standardů nárok po 14. hodině, ale záleží také na typu Vámi zakoupených služeb.
Pokud přijedete do hotelu dříve, recepce většinou zajistí uložení zavazadel do doby, než pro Vás bude připraven pokoj.


Jaký je čas check-out neboli odhlášení z hotelu?
Pokoj musí být uvolněný nejpozději do 12 hodin, v některých případech i dříve.


Je možné se ubytovat dřív/vyklidit pokoj později?
V případě ranního příletu máte možnost dokoupení služby„early check-in”, díky níž budete ubytováni ihned. V případě pozdního odletu z destinace doporučujeme zakoupení služby „late check out”, která opravňuje k využití ubytování a veškerých služeb hotelu až do doby odjezdu na letiště. Tato služba je na vyžádání a zpětné potvrzení z destinace.


Co zahrnuje polopenze/plná penze/all inclusive a ultra all inclusive?
Polopenze = snídaně a večeře (nápoje u večeře nejsou zahrnuty v ceně)
Plná penze = snídaně, oběd, večeře (nápoje u oběda a večeře nejsou zahrnuty v ceně)
All inclusive = viz. popis stravy na stránce hotelu na webu (skutečný program se může lišit a je plně v kompetenci ubytovatele)
Ultra all inclusive = viz. popis stravy na stránce hotelu na webu (skutečný program se může lišit a je plně v kompetenci ubytovatele)


Bude na dovolené k dispozici delegát?
Cestovní kanceláře se kterými spolupracujeme poskytují služby delegátů ve většině destinacích.
Delegáti v průběhu vašeho pobytu organizují informační schůzky přímo ve vašem hotelu. V případě, že se v průběhu vašeho pobytu vyskytne jakýkoliv problém, můžete delegáta kontaktovat na telefonním čísle, které je uvedeno v informačních materiálech, jež obdržíte po příletu do vaší cílové destinace. Z kapacitních důvodů nemůže delegát doprovázet všechny transfery do/z hotelu.